VINOLINA

"Du är för smal Lisa"

Publicerad 2015-05-21 07:51:00 i Allmänt,

Idag ska jag till Åkersberga och kolla på cheerleading.

Några lag i vår förening ska köra hela sitt program och jag ska dit. Ska bli så kul fast jag redan har sett allas. Men vad gör det? Så ja är iaf taggad på det.
Sitter på bussen nu. Har ingen musik på telefonen och inga hörlurar så jag har tråkigt. :(
Jo igår så kom min so lärare fram till mig (Han är ganska nära alla elever.) och frågade mig om jag gick på en diet. För att han hade hört någon säga det. Så iallafall så sa jag att jag inte går på någon diet, jag sa art jag försöker att äta nyttig och inte så mycket skräp på vardagar. Då sa han att var orolig och att det redan fanns några med ätstörningar i skolan. Alltså menade hak att jag är för smal, vilket jag stör mig på. Som fan. 
Alla asså typ alla säger "Lisa ät mer! " Du är smal, ät mer! " "Gu vad smal du är. Äter du inte eller?  " och jag är sååå trött på att höra det! Fattar dom inte eller? Det är som om jag går och säger att normalviktiga människor är så tjicka och säga att dom ska sluta äta. Det är precis samma sak och det är kränkande men dom tänker inte på att det är kränkande för mig också när som säger att jag är för smal? Stör mig så hårt på det och blir så irriterad på dom. dom har ju INGEN ANING om vad jag äter och hur mycket jag äter. Jag kan iallafall säga er att jag är den som äter mest av mina kompisar, jag är den som äter mest av alla i min familj. Men ändå. Ändå så säger dom "Du måste äta mer Lisa, du är för smal." Och jag vill typ bara så sönder dom på en gång. Ahh. Det är vad jag tycker och ni kanske tycker något annat men det här är min åsikt. Ha det! 
XOXO
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa aka Vinolina.

Tjej från stockholm på 14 år. Gillar mode och smink, kost hälsa och träning. Hoppas ni gillar mig och min blogg!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela